Friday, December 1, 2006

Karaorman Pastam....

Haftaiçinde arkadaşlarla bir akşam buluşup Tabu gecesi yapmaya karar vermiştik. Ama hepimizin işleri üstüste çakışıp durunca iki hafta kadar ertelemek zorunda kaldık.

Eh iş çıkışı akşam oturmasına karar verince, hiç olmazsa çorbada tuzumuz olsun deyip herkesin birşey getirmesine karar verdik.

Ben bu yıl büyük bir hevesle Chef's Istanbul'da ileri pastacılık kurslarına devam edip yeni bir şeyler öğrenmeye karar vermiştim. Aslında kursa tüm motivasyonumla başladım ama son derste şeker hamuru ile kaplama kısmına maalesef işte olmam gerektiği için katılamadım.

Neyse, ben de hevesle kursta öğrendiğim Karaorman Pastasını yapmaya karar verdim.

Fakat hem pastayı hazırlayıp hem de resim çekmek ilk aşamada beni aştığı için, maalesef pandispanyası ve bitmiş halinden başka resmini çekemedim.

İtiraf etmeliyim ki önce çok tedirgin oldum, acaba beğenilir mi diye ama inanın pastadan bir parça bile artmadı... Çok hafif oluyor, mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Tarifi İse Şöyle:

Pandispanya İçin Malzemeler:

3 yumurta
15 gr. ovalet
75 gr. su
100 gr. toz şeker
150 gr. un
5 gr. kabartma tozu
5 gr. vanilya
30 gr. kakao

Yumurta, şeker ve ovaleti (bir pasta katkı malzemesi, Eminönü Fermo'da bulabilirsiniz ama maalesef 5 kg.lık kutularda satılıyor. En iyisi tanıdık bir pastaneden biraz rica etmek sanırım) 2 dakika orta, 3 dakika hızlı olmak üzere toplam 5 dakika çırpın. Diğer malzemeleri ilave edip 3 dakika daha çırpın. En son kakaoyu ekleyip karıştırın. 18-20 cm. çapında kelepçeli kaba boşaltıp 160-180 derece arasında ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin. Soğuyunca çemberden çıkartın.







Krem Patisserie:

0,5 kg. süt
4 adet yumurta sarısı
100 gr. şeker
40 gr. un
40 gr. nişasta

Şeker, un, nişasta ve yumurta sarılarını çırpıp kaynamakta olan süte yavaşça devamlı karıştırarak yedirin. Krema haline gelene kadar pişirin. Çikolatalı yapmak isterseniz içine kuvertür çikolata ekleyip eritin.

Pastanın Yapılışı:

Krem patisserie hazırlayın. Çikolata ile karıştırıp içine 1/3 oranında şanti ekleyin.
Pandispanyayı 3'e kesin. Her parçayı hafifçe vişne şurubu ile ıslatın (çok fazla ıslanmamasına dikkat edin). İlk katın üzerine krem patisserie sürüp vişne taneleri serpin ve şanti sürün. Diğer kata da aynı işlemi uygulayın. Üstte kalan parçayı şanti ile kaplayıp, rende çikolata ile süsleyin.



İşte pastamın bitmiş hali de burada...




Hepinize afiyet olsun....

4 comments:

DAMLA said...

Arkadaşım,
sen yaparsın da güzel olmaz mı?...

Çiğdem said...

Ayyy, yaşasın,

Birileri yorum bırakınca çok mutlu oluyorum:)

Sağol canım...

Anonymous said...

check this link, kFTPOhzU [URL=http://www.cheapguccireplica.tumblr.com/]gucci shop online[/URL] to your friends QUNmAzoZ [URL=http://www.cheapguccireplica.tumblr.com/ ] http://www.cheapguccireplica.tumblr.com/ [/URL]

Anonymous said...

look at UuUOUCoo [URL=http://www.aaareplicahandbags.weebly.com/]top replica handbags[/URL] online hxlpmvfC [URL=http://www.aaareplicahandbags.weebly.com/ ] http://www.aaareplicahandbags.weebly.com/ [/URL]