Monday, December 11, 2006

Tavuklu Mantarlı Kiş


Geçen haftasonu biricik eşim cumartesi ve pazar günü eğitime gitmek zorunda kaldı.

İlk gün güzeldi tabii, kendi kendime onun gezmekten sıkıldığı tüm dükkanlara girip çıkarak uzun zamandır yapmadığım kadar vitrin alışverişi yaptım... Pazar günü ise evde tek başıma kahvaltı etmek zoruma gittiği için annemlere uğrayıverdim. Kardeşim ve birtanecik yeğenim Defne de orada olunca çok keyifli oldu tabii.

Akşam eve geldiğinde ise birtanecik eşime değişik bir yemek olsun diye tavuklu mantarlı kiş yaptım...

Tarifi klasik aslında:

Kiş Hamuru için:
250 gr. un
125 gr margarin
1 yumurta
tuz

Üzeri için:
6 adet kemiksiz tavuk butu
250 gr. mantar
1 büyük soğan
2 çorba kaşığı z.yağı
tuz, karabiber
1/2 su bardağı rende kaşar
2 yumurta
1paket krema
4 çorba kaşığı süt

Yapılışı:
Kiş hamuru için tüm malzemeleri karıştırma kabına koyup hızlıca yoğurun. Stretch folyoya sarıp 1/2 saat buzdolabında bekletin.

Bu arada bir tavada soğanları zeytinyağı ile birlikte kavurun. Küp kesilmiş tavuk parçalarını da ekleyip kavurmaya devam edin. Sonra dilimlenmiş mantar ekleyip pişirin.

Buzdolabından aldığınız hamuru yağlanmış tart kabına eşit kalınlıkta yayın. Sonra tüm yüzeyi ve kenarları çatalla delerek, 180 derece sıcaklıkta 15 dk pişirin.

Diğer tarafta rende kaşar, krema, süt ve 2 yumurtayı iyice karıştırın.

Fırından çıkan hamurun üstüne önce tavuklu mantarlı harcı, sonra da kremalı harcı dökün.

Üzeri kızarana kadar 180 derecede pişirin.

Bu tarifi Damla'da yemiştim ve çok beğenmiştim.

Kocoş'un da çok hoşuna gittiğini söyleyebilirim....

Size de afiyet olsun...

No comments: